info@mediacare.pl

Kampanie reklamowe na Allegro – Allegro Ads

Kampanie reklamowe na Allegro - Allegro Ads

Allegro to największa platforma marketplace (sklep internetowy zrzeszający wielu sprzedawców w jednym miejscu – wirtualny plac targowy) w Polsce oraz jedna z 10 największych na świecie. Przebicie się ze swoimi ofertami stanowi więc całkiem spore wyzwanie, jednak Allegro pomaga wypromować produkty dzięki narzędziu Allegro Ads. 

Kampanie reklamowe na Allegro możemy prowadzić na trzy sposoby: wprowadzając swoje parametry w pełnym panelu Allegro Ads, w uproszczonym Ads Express lub zlecając prowadzenie kampanii partnerskiej agencji reklamowej poprzez Allegro Ads Partner. Istnieje również możliwość reklamowania naszych produktów z Allegro w wyszukiwarce Google. Wystarczy wtedy za pomocą intuicyjnie zaprojektowanej strony Allegro Ads przejść do zakładki Google Ads i tam stworzyć kampanię swoich produktów. Wówczas użytkownik wpisujący w wyszukiwarkę Google frazę np.  „sandały damskie” otrzymuje w wynikach Twoją reklamę ze zdjęciem sandałów, która po kliknięciu przenosi go na ofertę na Allegro.

najefektywniejsze miejsca na allegro

.

Najefektywniejsze miejsca na Allegro

Marketing na Allegro obejmuje możliwości umieszczenia reklam swoich produktów jako dwóch pierwszych wyników wyszukiwania, w kolumnie na boku strony, czy też w strefie okazji w tak zwanej karuzeli na pierwszej stronie platformy. Nasza oferta może również pojawić się w strefie „sponsorowane z tej samej kategorii”, gdy kupujący wyszukuje coś podobnego. Domyślnie wszystkie te opcje miejsc reklamy na Allegro są zaznaczone – możemy jednak zawęzić wybór do tych, które wg nas są najefektywniejsze.

Ulubiona platforma marketplace w Polsce zadbała też o możliwość różnych form promowania ofert. Pierwszą z nich jest wyróżnienie, czyli po prostu pojawienie się naszych produktów na samej górze listy. Możemy też zastosować pogrubienie (tekstu), podświetlenie (oferta zyskuje niebieskie tło) lub promowanie na stronie konkretnego działu.

Reklamy na Allegro rozliczane są w systemie CPC (Cost Per Click), więc płacimy dopiero wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w naszą ofertę i zobaczy ofertę na stronie platformy. Allegro Ads zabezpiecza nas przed wielokrotnym klikaniem w tę samą ofertę przez konkurencję, gdyż opłata za wielokrotne kliknięcie jednego użytkownika i tak naliczana jest jednorazowo.

Kampanie reklamowe na Allegro – jak zacząć

Nim stworzymy nawet najlepiej optymalizowaną kampanię na Allegro Ads, najważniejszym elementem jest właściwe przygotowanie produktów, a dokładniej ich opisów i prezentacji na zdjęciu. Tekst opisujący produkt nie może przekraczać 50 znaków i musi być jak najbardziej rzeczowy i konkretny. Dotyczyć powinien wyłącznie sprzedawanego przedmiotu z uwzględnieniem jego najistotniejszych cech, np. koloru czy materiału. 

Jeśli chcemy, aby reklama na Allegro spełniała swoje zadanie, zadbajmy także o dobre zdjęcia produktów. Powinny prezentować dokładny wygląd, najlepiej na białym tle i nie zawierać żadnych dodatkowych napisów i logotypów. Warto pamiętać, że użytkownicy platform marketplace za istotny aspekt uważają poglądowe ukazanie wielkości i proporcji produktu (w kolejnych zdjęciach w ofercie) oraz w przypadku ubrań ukazanie jak wyglądają one na modelce/modelu.

Sprzedawcy posiadający produkty z kodami EAN (typ kodu kreskowego) powinni również uwzględnić je w parametrach oferty. Algorytmy wyszukiwarki Google lepiej dopasują wtedy produkt do wyszukiwanej frazy w przypadku reklamowania oferty z Allegro w Google.

Kolejnym krokiem przed stworzeniem kampanii reklamowej na Allegro jest ustalenie ile jesteśmy w stanie wydać na działania promocyjne i jakie mniej więcej rezultaty osiągnąć. Oczywistym jest chęć zarobienia „jak najwięcej” jednak warto szacunkowo określić czego możemy się spodziewać przy wzroście sprzedaży o 25, 50 czy 100% i na ile będzie to opłacalne. Należy też być przygotowanym na pesymistyczną wersję wydarzeń. Aby jednak zmniejszyć prawdopodobieństwo niskiego wzrostu sprzedaży lub jego braku, warto przejrzeć działania i produkty naszych konkurentów z branży. To da nam pogląd na to jakie mamy mocne strony i jakie produkty powinniśmy najbardziej promować.

Nasza pierwsza kampania reklamowa na Allegro Ads to już z założenia kampania eksperymentalna. Nie ma innego sposobu na wyszukanie najlepszych rozwiązań niż używanie różnych opcji w praktyce. 

Doradzana przez Allegro Ads strategia pierwszej kampani to zaznaczenie opcji „Chcę reklamować wszystkie produkty” i obserwowanie jak poszczególne oferty w takiej sytuacji funkcjonują. Następnym i bardzo ważnym krokiem (po upływie co najmniej kilku dni) jest podzielenie ofert na różne grupy reklam  (struktura reklam na Allegro to: kampania, grupy reklam, oferty – po kilka w każdej grupie reklam).  Najistotniejszym podziałem jest pogrupowanie reklam ofert na te, które mają wyższą stawkę CPC i generują największą sprzedaż oraz te z niższą sprzedażą. Najczęściej spotykanym błędem, czy innymi słowy niewykorzystaniem potencjału Allegro Ads, jest wrzucanie wszystkich ofert do jednego „wora” reklamowego.

marketplace

.

Cele Allegro Ads

Oczywistym celem marketingu na Allegro jest zwiększenie sprzedaży i uzyskanie jak największego wskaźnika ROI (Return On Investment – zwrot z inwestycji). Jednak sama dobra reklama nie zapewni nam zysków, jeśli to co reklamujemy nie jest dobrze przedstawione. Allegro Ads zapewnia nam widoczność i pojawianie się naszych produktów w najefektywniejszych miejscach na Allegro, ale takie czynniki jak estetyczny wygląd aukcji, budowanie naszej wiarygodności jako sprzedawcy, dobre opisy i zdjęcia ofert oraz sprawna realizacja zamówień, czy po prostu korzystna cena to parametry zależne bezpośrednio od nas, a mające duży wpływ na skuteczność kampani.

Przy tworzeniu reklamy na Allegro należy również uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości. Rezultaty, które stosunkowo szybko można zauważyć przy sprzedaży ubrań czy butów, będą inne w przypadku handlu meblami, czy elementami oświetleniowymi. Konsument dłużej zastanawia się nad wyborem odpowiedniej szafy do pokoju niż nad kupnem nowego t-shirtu. W przypadku sprzedawania rzeczy wymagających dokładniejszego przemyślenia zakupu warto w pierwszej kolejności zwrócić uwagę jak wzrosła liczba wejść na naszą aukcję oraz czy mamy nowe zapytania o szczegóły ofert.

Co ciekawe, warto na Allegro Ads reklamować także te produkty, które i bez reklamy dobrze się sprzedają, gdyż generuje to większą liczbę wejść na naszą aukcję, co daje sporą szansę zaprocentowanie w przyszłości.


.

Literatura

  • Allegro. (2020). Sieć reklamowa [online] Allegro.pl Dostępne na:  https://allegro.pl/ads/siec-reklamowa
  • Allegro. (2020). Struktura konta Allegro Ads [online] Allegro.pl Dostępne na:  https://allegro.pl/ads/materialy-szkoleniowe
  • Allegro. (2020). Kampania Google Ads – czym jest, jak działa i jak ją utworzyć? [online] Allegro.pl Dostępne na: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/allegro-ads/kampania-google-ads-czym-jest-jak-dziala-i-jak-ja-utworzyc-oGo2EKPv5FR
  • Allegro. (2019). Google Ads – jak to działa w Allegro Ads [online] Allegro.pl Dostępne na: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/google-ads-jak-to-dziala-w-allegro-ads-dy3o90EZaiM
  • Akademia Allegro. (2020).Opcje promowania ofert – Akademia Allegro [online] Akademia Allegro Dostępne na: https://www.youtube.com/watch?v=ShoxxEB7W6U

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *